پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
نیروی دریایی در کلام رهبری چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۳۰:۲۲منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

امنیت در خلیج فارس

باشگاه خبری فراساحل: ما با قدرت، کنترل تنگه هرمز را ادامه می‌دهیم. این وظیفه‌ ماست؛ به‌عنوان یک ملت؛ به‌عنوان ملتی که بزرگ‌ترین ساحل را در خلیج فارس که یک حوزه خانوادگی است، دارد. خلیج فارس بین چند کشور است که اگر عاقل باشند، در واقع اعضای یک فامیل و اعضای یک خانواده‌اند؛ از این رو، باید با هم بسازند. بزرگ‌ترین ساحل را در این مجموعه ما داریم. پس مسئولیت ما بیشتر از دیگران است. آنکه با یک آبراهی باید خود را به خلیج فارس برساند یا آنکه مثلاً فرض کنید چند کیلومتر یا حداکثر چند صد کیلومتر در خلیج فارس ساحل دارد، به اندازه ما مسئولیت ندارد. ما که طولانی‌ترین ساحل را داریم و نیز بزرگ‌ترین کشور در پشت این ساحل کشور ماست، مسئولیت بیشتری داریم. کشوری با این اعماق؛ کشوری که یک سرش اینجا در خلیج فارس است و یک سرش در همسایگی ترکیه و شوروی است، مسئولیت بیشتری دارد. ما در ایجاد امنیت در خلیج فارس احساس مسئولیت می‌کنیم. البته صادقانه هم می‌گوییم که این احساس امنیت به معنای این نیست که بخواهیم بر همسایگان خود در خلیج فارس نظارت ژاندارم مآبانه کنیم؛ نه، نمی کنیم؛ روزی هم که جنگ تمام شود، این کار را نمی‌کنیم؛ اما نمی‌توانیم اجازه دهیم که حول و حوش مرزهای ما شیطنت و ترک‌تازی کنند، زیرا مردم ما نخواهند بخشید. دیگران هم ما را به‌خاطر یک حرکت غیر عاقلانه هرگز ستایش نخواهند کرد؛ می‌گویند وظیفه شما بود. دوران جنگ است؛ این کشتی احتمالاً برای دشمن شما صلاح و مهمات می‌آورد؛ باید کنترل کنیم؛ قوانین دریایی دنیا هم همین را می‌گوید؛ و ما کنترل خود را بر سراسر خلیج فارس و بر این آبراه عظیم و حفاظت از سواحل خود و مقابله با حرکت دشمن ادامه می‌دهیم.
دشمن در این مدت خواسته است‌ که تحرک اقتصادی ما را در خلیج فارس مخدوش کند. دشمن به تنهایی نمی‌توانست این کار را بکند و به او کمک شد. ما یک حرف منطقی می‌زنیم؛ می‌گوییم آن کس که به دشمن تو که با تو درحال جنگ است، کمک می‌کند، او هم در جبهه دشمن توست؛ آن هم نه کمک سلام علیکی و از دور؛ کمک ملموس و محسوس که با آن می‌آید کشتی ما را می‌زند؛ رفراندوم کنید و از مردم عادی دنیا بپرسید کسی را که به او پایگاه می‌دهد، فرودگاه می دهد، باند پرواز می‌دهد و امکانات می‌دهد تا بلند شود و بیاید لارک را بزند، آیا نباید در کنار این دشمن به حساب آوریم؟ آیا مردم نمی‌گویند که شما حق دارید از خودتان در مقابل او هم دفاع کنید؟ ما این کار را می‌کنیم؛ از این رو، تا هر زمان که عراق با کمک دیگران به کشتی‌ها و به پایگاه‌های ما تجاوز می‌کند، ما آن «دیگران» را هم در ردیف عراق می‌شماریم و پاسخ‌مان را به آن‌ها هم در کنار عراق می‌دهیم ... صحبت طولانی شد؛ در عوض، بحمدالله خدای متعال توفیق داد که شما برادران عزیز را بیشتر ببینیم.



  کد خبر : 746
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :